Leveranse og retur

Her finner du informasjon om leveranse, retur og reklamasjon

Levering

Vi tilbyr gratis frakt på tepper og levering tar 2-8 virkedager for tepper som er på lager. Som standard leveres teppet til port/tomtegrense. Dersom du som kunde ikke kan motta leveransen til avtalt tid, vil du bli belastet for ny fraktkostnad eller alternativ returkostnad dersom du har angret kjøpet.

Vi leverer foreløpig kun til Norge, men streber etter å levere til flere steder i verden. 

Stylescape AS er ansvarlig for eventuelt skadet eller mistet vare under transporten til kunden. Kunden er ansvarlig for varen under eventuell retur. Kunden er ansvarlig for at teppet er ordentlig innpakket og kommer tilbake i god stand. 

Stylescape AS er ikke ansvarlig for uavhentede pakker. Kunden vil bli belastet kostnaden for returfrakt og eventuelle ekstra administrative kostnader. 

Retur

Hvis kunden vil angre kjøpet sitt skal man klart og tydelig melde fra om dette til Stylescape AS før tidsfristen for angreretten går ut. Kunden belastes for returkostnaden. Kunden skal oppgi navn, adresse, ordrenummer og annen relevant informasjon. Kunden kan gi beskjed til Stylescape AS ved å sende en e-post til post@stylescape.no

Ved kjøp av et teppe gjelder 14 dagers åpent kjøp, forutsatt at teppet er produsert i en av våre standardstørrelser. For å kunne returnere et produkt må det være i uforandret stand med samtlige etiketter i behold. Du er selv ansvarlig for å pakke returen forsvarlig slik at den ikke blir skadet under transporten. Kunden dekker kostnaden for retur og det er ingen returrett på tepper med spesielle mål.

Ved kjøp av tilpasset mål på et teppe har du tre dager på deg til å angre kjøpet før produksjonen av varen din starter. Etter at produksjonen har startet er det dessverre ingen mulighet til å heve kjøpet. 

For spesialbestilte tepper eller ordre som overstiger 20 000 kr betales kostnaden med forskuddsbetaling, men du kan annullere eller endre bestillingen din kostnadsfritt innen tre arbeidsdager etter at ordren er lagt inn. 

Returkostnad

Om du ønsker å levere tilbake en vare står kunden selv for returfrakten. Vær oppmerksom på at varen må være ubrukt og med samtlige etiketter i behold. Tilbakebetaling som gjelder den returnerte varen gjøres til den opprinnelige kjøperens betalingsmetode etter at returen er mottatt og godkjent av oss. 

Stylescape AS er ikke ansvarlig for eventuelle transportskader ved retursending, send derfor varen tilbake godt innpakket. 

Returkostnad for tepper i Norge er 499 NOK. 

Send e-post til post@stylescape.no senest 14 kalenderdager etter at du har mottatt varene dine. Når vi har mottatt og godkjent returen vil det bli refundert innen 3-5 virkedager til betalingskortet som ble brukt ved bestillingen. Alternativt vil fakturaen din bli kansellert.

Husk å beholde originalemballasjen hvis du ønsker å benytte deg av vår returrett. 

Reklamasjon

Hvis noe er galt med varen din reklamerer du ved å sende en e-post til post@stylescape.no så raskt som mulig etter at feilen ble oppdaget. Beskriv feilen eller skaden så detaljert som mulig og legg ved bilder av skaden. På den måten kan vi vurdere saken din på best mulig måte. Vi tar videre kontakt med deg så fort vi kan for eventuell kompensasjon eller retur. En eventuell utbetaling vil skje innen 30 dager etter at saken er ferdigbehandlet.

Kunden har 2 års reklamasjonsrett på varer som er kjøpt på www.stylescape.no i samsvar med gjeldende forbrukerkjøpslov.

Stylescape AS forbeholder seg retten til å avslå en reklamasjon dersom det viser seg at varen ikke har feil i henhold til gjeldene forbrukerkjøpslov. Videre følger Stylescape AS alltid forbrukerrådets retningslinjer.


Transportskader

Dersom varen din er skadet ved levering, må dette dokumenteres av deg umiddelbart og rapporteres til Stylescape AS innen 24 timer. Undersøk pakken skikkelig før du tar imot varen og signerer følgeseddelen. Hvis pakken er skadet, be sjåføren om at dette noteres på følgeseddelen før du signerer og sørg for at du får en kopi.

Før du signerer følgeseddelen:

  • Gå gjennom ytre og indre emballasje som varen kom i. Ved eventuell skade, be sjåføren om å notere dette på følgeseddelen før du signerer den.

Send følgende til Stylescape AS innen 24 timer etter at du har mottatt varen:

  • Bilde av indre og ytre emballasje
  • Bilde av følgeseddelen fra transportøren
  • Bilde av varen med skade
  • Tekst som beskriver saken din
  • Dette sendes til post@stylescape.no